Heeey familie en vrienden en nieuwsgierige Aagjes, - Reisverslag uit Sigulda, Letland van Maaike Metsje Visser - WaarBenJij.nu Heeey familie en vrienden en nieuwsgierige Aagjes, - Reisverslag uit Sigulda, Letland van Maaike Metsje Visser - WaarBenJij.nu

Heeey familie en vrienden en nieuwsgierige Aagjes,

Door: Maaike Metsje

Blijf op de hoogte en volg Maaike Metsje

12 Juni 2009 | Letland, Sigulda


12 Mei – 10 Juni.
Ik denk dat ik de laatste periode zowat blogs hou om de maand:P. Maar in de volgende maand zal ik wel meerdere keren een blog op internet zetten en zal ik jullie allemaal vertellen wat ik hier allemaal uitspook.
Maar eerst nog even over maand Mei!:D

Aan de ene kant is er al veel gebeurd in deze maand, maar ik heb niet echt iets bijzonders beleefd. Dat kwam doordat ik een hele tijd lang op m’n geld moest wachten en daardoor een periode eventjes erg krapjes zat. Gelukkig is het met het geld allemaal opgelost en hoef ik me daar geen zorgen meer over te maken. Dus heb ik begin mei eventjes niks gedaan. Was op zich wel jammer want nadat heit en mem weer terug waren was ik een hele week vrij maar had geen geld om d’r op uit te gaan. Wat wel erg leuk was, is dat ik in Riga naar de Open Night Museum ben geweest. ’s Avonds waren de musea nog tot laat open… gratis !:)

Over m’n werk… Met het werken met Gundega ben ik wat later begonnen omdat ze begin mei voor een week naar Amerika zijn gegaan voor Gundega. Ongeveer 2 keer in het jaar gaan ze naar Amerika toe waar een speciale instelling is voor Gundega en waar ze net als andere keren gaan bekijken hoe het met haar gaat en of ze nog bepaalde dingen moeten veranderen in het programma dat haar ouders volgen en waar ik ze nu mee aan het helpen ben.
Bij de school waar ik werk waren de juffen bij wie ik werk en andere juffen van de school die in een speciale klas werken, naar Finland gegaan voor een uitwisseling met een instelling. De instelling is erg groot, want de kinderen en hun familie wonen daar. Niet alle kinderen volgen het zelfde programma daar.
Ook de lerares van mijn dans therapiegroep was mee gegaan naar Finland.

Helaas kreeg ik een week van te voren te horen dat de kinderen bijna vrij waren.
Ik had eerst begrepen dat ze hetover begin Juni hadden maar ik had het verkeerd begrepen en het bleek dus zo te zijn dat de laatste schooldag van de kinderen eind mei was…
De kinderen hebben hier…hou je even goed vast…………3 MAANDEN VRIJ!!!! :d
Ik denk dat we toch naar onze minister moeten gaan en dit voor moeten stellen of het misschien ook niet goed voor ons zou zijn:P Ik vind zelf 3 maanden te veel, 2 maanden zou ik normaal vinden:D Op de laatste schoolweek heb ik cadeautjes gegeven aan de kinderen en aan de juffen van mijn klas. Op de laatste schooldag hebben ze hier een soort of sportdag gehad waar ze onder andere allerlei verschillende activiteiten voor de kinderen hadden georganiseerd. Ook waren er op de volgende dag, vrijdag avond, optredens gehouden door kinderen van de school en werden er tussendoor diploma’s uitgegeven aan de kinderen…later ook aan een aantal juffen. Waaronder ik…:s:d Kreeg van de directrice, bloemen, fotolijstje met de foto van de school erop en een diploma.
Was erg lief en had het echt niet verwacht omdat ik echt dacht dat ze vergeten waren wanneer ik weer terug naar Nederland zou gaan. Later hebben we in onze eigen klas ijs gegeten met nog wat lekkers erbij en hebben de kinderen van mijn klas nog hun mini rapport gekregen. Van de beide kinderen ( 2 waren niet gekomen, wat ik nog steeds niet snap..) hebben we bloemen gekregen.

30 Mei ben ik nog met Sabine en haar tante (werkt bij mijn organisatie als een van de secretaresses) en haar moeder naar een opera geweest waar op een open podium werd opgetreden. De operazanger, die met het orkest hun album promootte, zong erg hoog waar ik in het begin wel eventjes aan moest wennen, omdat ik niet regelmatig naar mannen luister die erg hoog zingen.

Mijn danstherapie is nu ook gestopt omdat de kinderen nu vakantie hebben. Voor m’n danstherapie heb ik nu alleen optredens. De laatste heb ik 31 Mei gehad.

Het optreden ging dit keer erg goed, al was het die dag erg warm…30 graden.
Het was in Vilnu waar we op de heenweg min. 4 en half uur over deden met stop.
In Vilnu werd er alleen opgetreden door de kinderen zelf en de meeste kinderen hadden een verstandelijk en/of een lichamelijke beperking. Het leuke was dat buiten op een podium de optredens werden gehouden.
Het grappige van deze trip was dat de buschauffeur die ons met de bus er naar toe bracht niet in zijn eigen bus reed. Waardoor we zowel de heenweg als terugweg in een bus moesten zitten waar de verwarming op een mooie, warme dag aan stond…ook hebben we er op de terugweg eventjes langer over gedaan omdat de bus wat langzaam was.

Maandag ben ik met Sabine naar haar countryhouse geweest. Het huisje, wat ze delen met nog een lief ouder echtpaar, ligt op een mooi plek bij een meer.
We hebben de hele dag daar liggen zonnebaden en we hebben in het koude water lekker gezwommen.
Helaas hebben we maar een aantal dagen van het mooie weer kunnen genieten want na maandag was het regen, regen en nog eens regen.

Zal jullie nu niet langer mee bezig houden ,maar nog een ding…:D:D

Ik wou jullie eventjes jaloers maken…zal denk ik wel lukken. Ik ga van 24 Juni tot 29 Juni alleen naar London toe!!!!:D aaah kan niet wachten. In plaats dat ik aftel dat ik naar huis gaan ben ik nu aan het aftellen voor London. Ik heb hier wel een tijdje over na gedacht omdat ik een keuze moest maken tussen London en nog iets anders. Ik ga naar London omdat mijn vorige stageplek mij heeft uitgenodigd en gesmeekt om naar een feestje van m’n ex-collega’s te gaan. Voor London heb ik nog 2 belangrijke feestdagen in Letland… Liga en Janis dag!:)

Tot gauw;)
xxx- Maaike Metsje

  • 12 Juni 2009 - 10:53

    Maaike Metsje Visser:

    sorry dat het zo lang is... is de eerste keer:O

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Maaike Metsje

Ik ga naar het plaatsje, Sigulda, dat ligt ongeveer een uur van Riga. Ik ga daar werken in een dagcentrum met kinderen met een beperking. Mijn taken daar zij uitlopend. Ik ga mee helpen met een creatieve activiteiten, moet presenaties geven over typisch Nederlandse dingen, helpen met gymnastiek, in de zomer meehelpen met het organiseren van zomerkampen, meehelpen zoeken naar sponsers etc.

Actief sinds 16 Feb. 2008
Verslag gelezen: 278
Totaal aantal bezoekers 32865

Voorgaande reizen:

02 Januari 2009 - 31 Juli 2009

Vrijwilligerswerk doen in Letland

Landen bezocht: