Blog from the time that I was in London - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Maaike Metsje Visser - WaarBenJij.nu Blog from the time that I was in London - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Maaike Metsje Visser - WaarBenJij.nu

Blog from the time that I was in London

Door: Maaike Metsje

Blijf op de hoogte en volg Maaike Metsje

03 Juli 2009 | Verenigd Koninkrijk, Londen

24 Juni 2009, woensdag
Om een uur of 6 heb ik de trein genomen naar Riga. Mijn vlucht vertrok om 21.30 uur, dus kwam ik om 23.30 uur Engelse tijd aan.
Op een verzoek van een vriendin van mij (Lata) dat ik beter een taxi kon nemen omdat het zooo laat was en dat ze me mee zou helpen betalen omdat het of course wat centjes kost. Gelukkig heeft ze dat niet hoeven te doen en heb ik het op een andere manier op kunnen lossen. Mijn tijdelijk verblijf vond ik er gelijk erg leuk uit zien en ik kon daar een eigen kamer hebben. Ik kan daar bij de vriend van de huisgenoot van Lata slapen. En zal de meeste keren alleen zijn wegens zijn relatie:p.

25 Juni 2009, donderdag
De ochtend verliep eerst nog eventjes goed maar nadat de batterij op was van mijn mobiel dacht ik dat ik wel eventjes terug kon gaan om de oplaadbatterij van mijn mobiel op te halen. Dat verliep niet helemaal vlekkeloos… kon eerst de busstop niet vinden en moest daardoor even wat langer in de bus zitten.. en daarna kwam ik erachter dat ik geen speciale stekker voor UK had. Ik ben daarom maar gelijk naar Tamarisk Trust gegaan. Het was echt super om al mijn ex- collega’s en cliënten te zien en te spreken. Gelukkig was het ook andersom en heb ik daar nog lekker kunnen eten.
Nadat Lata klaar was met werken hebben we nog in Enfield waar ik trouwens tijdelijk sliep, geshopt. ’s Avonds hebben we bij Lata in de buurt eten gehaald en Nepals eten gemaakt en gegeten, film gekeken en uiteindelijk daar ook geslapen.

26 Juni 2009, vrijdag
Toch wil ik het even zeggen toen ik met een van Lata haar huisgenoten BBC news aan het kijken was en het nieuws over Michael Jackson hoorde dat het wel apart was om dit in London te horen, omdat hij al wat aan het voorbereiden was om in Juli concerten in London te geven.
Up to London centre! Ik ben vandaag alleen naar Camden Town gegaan. Onderweg hoorde ik overal Michael Jackson muziek en echt overal stond het in de kranten.
In Camden Town was het erg mooi weer, wat geshopt en ergens buiten op een muurtje gezeten om even van het wandelen bij te komen:):P

27 Juni 2009, zaterdag
’s Ochtends heb ik eerst even in Enfield Town zelf geshopt. Ik moest me wel in houden want overal waren leuke winkels om me heen met leuke kleren en andere leuke dingetjes..:(
Ik moet zeggen dat ik alleen winkelen altijd erg leuk vind, zelf bepalen waar je in wilt gaan en hoe lang en alleen ergens gaan zitten en wat gaan drinken vind ik op zich ook niet zo erg.
Later ben ik nog een keer bij mijn vorige stageplek lang geweest om weer even afscheid te nemen van collega’s.
’s Avonds ben ik met Lata, haar vriend, haar huisgenoot en haar vriend naar het feest van Ivy en Sonia gegaan. Het feestje was in een klein Braziliaans restaurant.
Het was lekker ,maar ik vind Indiaas eten lekkerder. Het was erg leuk om nog meer ex-collega’s te zien en even met ze praten en natuurlijk ook om Ivy haar dochter te zien.

28 Juni 2009, zondag
Ik heb eerst bij mijn ontbijt Engelse soaps gekeken. Vandaag ben ik met Lata en haar vriend naar de Indiase buurt in Southhall gegaan en naar de ‘Shri Swaminarayan Mandir Temple’ in London. Om naar Southhall te kunnen komen moesten we eerst de bus toen de metro en als laatste de trein nemen.
Daar hebben we eerst Indiaas eten gegeten, wat pittig maar wel errg lekker.
De vriend van Lata moest eigenlijk een special outfit vinden voor een bruiloft waar hij naar toe zou gaan. Helaas niet gevonden maar het was erg leuk om door de Indiase buurt te lopen. Als laatste hebben we nog een bus genomen om naar de tempel te gaan.
Deze tempel is gebouwd met alle goden die ze hebben..3,3 miljoen:O
Om de dag goed af te sluiten hebben we nog een keer Indiaas eten gehaald en later bij Lata opgegeten.

29 Juni 2009, maandag
Jammer genoeg moest ik vandaag weer weg. Ik heb van mijn mini vakantie genoten, was SUPER!! Ik heb het trouwens in de afgelopen dagen over werken in London gehad..beide keren begonnen mijn ex-collega’s erover dat ik best bij ze kan komen werken als TON begeleider (cliënten op te halen om met ze een activiteit te doen die zij willen doen) of als art therapist… en dat ik daar altijd kan komen stagelopen.
Ik kom daar in ieder geval terug, wat ik daar zal doen zie ik nog wel. Al heb ik al wat ideetjes…:D

Maar ja, de reis terug verliep op zich goed, alleen toen ik de trein in Tottenham moest nemen kon ik niet pinnen en was het even een stress momento. Gelukkig was er in een kleine shop een mogelijkheid om geld te krijgen.

En verder…minder dan een maand te gaan!! Bereid u allen voor because Maaike Metsje will come back in Friesland!!! Ik kijk nu errg uit om u allen weer te kunnen zien en zelf het plaatsje Workum te zien:P
xxx-

  • 04 Juli 2009 - 12:59

    Rita En Geert:

    goed te lezen dat je zo lekker geniet en ook steeds weer diverse mensen ontmoet. Dat zijn mooie ervaringen in en voor het leven. We hopen je snel weer eens in Den Haag te zien.
    succes met de laatste lootjes xx

  • 21 Juli 2009 - 11:52

    Francisca Yntema:

    Hey mm,
    leuk om te lezen dat je het nog steeds naar je zin hebt.
    Je komt al weer bijna terug, ik wil dan alles van je horen hoor :d
    Su6 nog even kan nu zeggen spreek je snel:D
    Liefs,
    Francisca

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Maaike Metsje

Ik ga naar het plaatsje, Sigulda, dat ligt ongeveer een uur van Riga. Ik ga daar werken in een dagcentrum met kinderen met een beperking. Mijn taken daar zij uitlopend. Ik ga mee helpen met een creatieve activiteiten, moet presenaties geven over typisch Nederlandse dingen, helpen met gymnastiek, in de zomer meehelpen met het organiseren van zomerkampen, meehelpen zoeken naar sponsers etc.

Actief sinds 16 Feb. 2008
Verslag gelezen: 666
Totaal aantal bezoekers 32858

Voorgaande reizen:

02 Januari 2009 - 31 Juli 2009

Vrijwilligerswerk doen in Letland

Landen bezocht: