PaRty in Latvia!!:D - Reisverslag uit Sigulda, Letland van Maaike Metsje Visser - WaarBenJij.nu PaRty in Latvia!!:D - Reisverslag uit Sigulda, Letland van Maaike Metsje Visser - WaarBenJij.nu

PaRty in Latvia!!:D

Door: Maaike Metsje

Blijf op de hoogte en volg Maaike Metsje

24 Juni 2009 | Letland, Sigulda

21-22 Juni 2009

Even een kort berichtje voordat ik op kleine vakantie ga naar London.
Dit omdat vanaf we 21 t/m 24 Juni belangrijke feestdagen hebben in Letland, Nationale: Ligo en Janis. Zondag heb ik met 2 goede vriendinnen de midzomer nacht in Turaida mee gemaakt. Mijn eerste reactie is dat ik het erg tof vind, vooral hoe trouw ze hun traditie voortzetten. De kransen die ze dragen: de vrouwen dragen een krans van bloemen en de mannen dragen een krans van bladeren.
We boften erg want we konden meerijden met mijn gezin en daar aangekomen zijn Jamie, Aja en ik al gauw begonnen met het maken van onze eigen bloemenkrans.
Ik mag zeggen dat ik best wel trots mag zijn al zag mijn bloemenkrans d’r niet heel goed uit.
De hele avond hebben ze op een bepaalde manier deze nacht gevierd door heel veel te gaan zingen en wat te gaan dansen. Verder hadden een groep mensen eten meegenomen waar iedereen van mocht eten. Ook hadden ze verschillende manieren hoe ze alles eerden. Om een uur half 1 zijn we terug gegaan, dit omdat er nog kleine kinderen bij waren die toch naar bed moesten gaan. Thuis aangekomen in Sigulda hebben we van mijn gastvader een zelfgemaakt bier gekregen waar onder andere honing in zat. Helaas hadden ze het niet zelf gemaakt, maar het was erg leuk om zelfgemaakte, Letse bier te drinken. De bedoeling was dat we als grote meiden de hele nacht op zouden blijven totdat het licht zou blijven, maar door het staan, dansen en we bij mij thuis nog hadden na gezeten werden onze oogjes wat te zwaar en zijn we toen het al wat lichter werd toch maar naar bed gegaan.....

Morgen zal ik met Sabine mee gaan naar familie om daar Ligo en Janis te vieren.
En de hele nacht op te blijven…ik ben benieuwd. Ik zal best wel moe zijn aankomende donderdag na 2 dagen weinig slaap en 1 dag laat reizen met het vliegtuig.
Ik zal van deze super nationale dagen de foto’s erbij zetten.

23 Juni- 24 Juni, Ligo en Janis

23 Juni. Overdag heb ik eerst lekker rustig aan gedaan en hebben Sabine haar vader en moeder mij opgehaald en hebben we overal boodschappen gedaan.
In elke supermarkt was het super druk met lange rijen. Ik snap er nog steeds niets van waarom we op de dag zelf of de dag ervoor de boodschappen doen voor een belangrijke feestdag…:s
Maar ’s avonds heb ik Sabine mee geholpen met de voorbereidingen voor allerlei lekkernijen wat we met haar familie zouden gaan opeten.
Aan het begin van de avond kwam haar familie aan met hun eigen hapjes en hebben we de hele tijd zitten te praten en eten. Helaas niet gezongen of gedanst maar dit was ook genoeg. We hebben wel bloemen geplukt en de tante van Sabine heeft voor mij en Sabine een krans gemaakt. Later hebben we daar foto’s gemaakt.
Om uur of half 1 zijn Sabine en ik naar een vriendin van haar gegaan waarvan de bedoeling was dat we opbleven totdat het licht zou worden. Maar ik was er te moe voor en Sabine ook dus zijn we terug gegaan en hebben we bij Sabine thuis geslapen.
Vandaag ben ik moe en vier ik Janis niet echt. Sabine en haar familie vieren ’t vandaag ook niet echt. Als ik het begrijp gaan vandaag de meeste mensen naar vrienden en familie toe.
En waarschijnlijk ook een deel dat wat langer zal gaan uitslapen.

Voor mij zal ’t opnieuw een lange dag worden dit omdat ik vandaag mijn vlucht neem vanaf Riga om naar London, Stansted te gaan!:d
xx- Maaike Metsje


  • 09 Juli 2009 - 17:12

    Rini:

    Hoi Maaike Metsje, net even de laatste verslagen gelezen inclusief die van Londen. Je bent toch maar een wereldreizigster, leuk hoor. Nog 22 dagen lezen we en dan ben je weer terug. Nu dan komen we gauw om nog veel meer te horen. Tel je al stiekum af? Of doet het ook een beetje pijn om daar weg te gaan....liefs, Erik en Rini

  • 09 Juli 2009 - 17:33

    Maaike Metsje Visser:

    Hoi tante Rine en ome Erik, Ik hoop een beter wereldreizigster te worden. Ik heb tot nu alleen in Europa alleen gereist. Ik hoop na Letland nog meerdere reizen te kunnen maken.
    Ik ben erg aan het aftellen, een beetje te.
    Ik heb het hier wel goed. Maar nu het steeds dichter bijkomt, hou ik me er steeds meer mee bezig. Waardoor de laatste 3 weken voor mijn gevoel ook wat langzaam voorbij gaat. Ja, nog 22 dagen!:)
    Ik zal wel veel vrienden hier gaan missen, maar blij om jullie allemaal te kunnen zien. Ik heb vanuit Letland een baantje voor een aantal weken kunnen regelen!:D

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Maaike Metsje

Ik ga naar het plaatsje, Sigulda, dat ligt ongeveer een uur van Riga. Ik ga daar werken in een dagcentrum met kinderen met een beperking. Mijn taken daar zij uitlopend. Ik ga mee helpen met een creatieve activiteiten, moet presenaties geven over typisch Nederlandse dingen, helpen met gymnastiek, in de zomer meehelpen met het organiseren van zomerkampen, meehelpen zoeken naar sponsers etc.

Actief sinds 16 Feb. 2008
Verslag gelezen: 834
Totaal aantal bezoekers 32859

Voorgaande reizen:

02 Januari 2009 - 31 Juli 2009

Vrijwilligerswerk doen in Letland

Landen bezocht: