3 Januari 2009 - Reisverslag uit Sigulda, Letland van Maaike Metsje Visser - WaarBenJij.nu 3 Januari 2009 - Reisverslag uit Sigulda, Letland van Maaike Metsje Visser - WaarBenJij.nu

3 Januari 2009

Door: Maaike Metsje

Blijf op de hoogte en volg Maaike Metsje

03 Januari 2009 | Letland, Sigulda

Hallo Allemaal,

Toen ik gister het vliegtuig instapte zei de steward, Menem...ik nam aan dat het Welkom was:D hhahaha
Om kwart voor 5 kwam ik met het vliegtuig aan in Riga en met een bus werden we naar een andere plek gebracht.
Wat me op viel was dat ik gelijk naar de arrival kon lopen en niet eens mijn paspoort hoefde te laten zien.
Bij de arrival stond een collega van mijn gastorganisatie te wachten. In de auto hebben we direct alles geregeld, en heb ik geld gekregen om een paar dagen vooruit te komen.
Na ruim een uur waren we bij mijn huis.
Daar heeft de vrouw van mijn gastgezin (die in een ander huis wonen) mijn kamer, de keuken, de badkamer en de computerkamer laten zien. Dit alles heb ik geprobeerd te onthouden maar ik was wel ontzettend moe, kapot van de reis en lang in de auto zitten terwijl het donker was (waar ik minder goed tegen kan als ik niet weet hoe we rijden).
Later is mijn mentor nog langs geweest, Ginta heet ze. Met haar ben ik nog even naar de supermarkt geweest...
Was wel leuk maar voor mij was het meer plaatjes kijken. Bij het afrekenen vroeg een mevrouw me wat maar ik stond met m'n mond vol tanden… maar mijn mentor heeft me geholpen en het bleek dat ze vroeg of ik een tas wou hebben....
Ik voelde me gelijk en nog steeds een vreemde eend in de verkeerde vijver... Ik heb lekker geslapen, ik moest wel eerst wennen aan m'n dunne matras.. maar dat gaat wel wennen.

Tot gauw!

xxx- Maaike Metsje

  • 03 Januari 2009 - 20:06

    Janet:

    Hai lieverd!
    Leuke foto, ziet er prachtig uit, wat een lekker dik pak sneeuw!

  • 04 Januari 2009 - 16:54

    Jan En Janet:

    Hai Maaike Metsje!
    Hier zitten mooie kerstkaarten tussen!
    Wat een mooie wereld!
    Zo te zien heb je een leuke dag gehad! Wel apart, zo ontdekken we op internet dat er een kabelbaan is en zo heb je er ook al in gezeten!
    xxx heit en mem xxx

  • 05 Januari 2009 - 18:39

    Rini Ten Velden:

    kzie nu pas dat ik hier wat meer kan schrijven. Je ziet dat het nu gelukt is je site te vinden, we zullen af en toe wat schrijven. Tjeetje Maaike Metsje, het lijkt me daar nog kouder dan hier in Nederland waar vannacht 15 o vorst wordt verwacht. Wat zal het voor Niels, Tanja, Lucas en Milan een omschakeling zijn van +35 naar - 6 (overdag).Nu nogmaals een heel leuke tijd daar.

    xx t. Rini

  • 05 Januari 2009 - 18:52

    Maaike Metsje:

    O dan is het bij jullie ook best wel koud, hier was het laatst overdag
    -15:D

    Dat zal het best wel wennen zijn voor Niels en Tanja:d

  • 05 Januari 2009 - 20:53

    Geert:

    Hoi Maaike-Metsje,

    Zo was je er nog en zo was je gevlogen. We hebben je helemaal geen afscheidsbelletje gemmaakt dus daarom bij deze : We hopen dat je in Letland een hele leuke tijd zult hebben. Het ziet er allemaal heel schildreachtig uit maar volgens mijn heb ik je nieuwe liefde al gespot: en hij heet Treintje, want vijf foto's van een trein dat valt op..... (grapje) De foto's maken ons wel een beetje jaloers want het ziet er allemaal heel erg mooi uit met die sneeuw. Rita heeft al naar de vliegprijzen gekeken dus het is heel goed mogelijk dat we langs komen. In iedergeval een hele fijne tijd. Een dikke kus van ons allen, geert

  • 06 Januari 2009 - 07:05

    Douwe:

    Hoi Maaike Metsje,
    Inderdaad leuke foto's. Het is nog wel een beetje een kale bedoeling in je huisje, daar komen nog posters van Letse binken te hangen? Ik wens je veel plezier op je werk en met de Letse mensen.
    Grt Douwe

  • 06 Januari 2009 - 08:42

    Mieke :

    Hoi Maaike Metsje!

    Leuk om te zien waar jij de komende tijd zit!

    Groetjes Mieke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Maaike Metsje

Ik ga naar het plaatsje, Sigulda, dat ligt ongeveer een uur van Riga. Ik ga daar werken in een dagcentrum met kinderen met een beperking. Mijn taken daar zij uitlopend. Ik ga mee helpen met een creatieve activiteiten, moet presenaties geven over typisch Nederlandse dingen, helpen met gymnastiek, in de zomer meehelpen met het organiseren van zomerkampen, meehelpen zoeken naar sponsers etc.

Actief sinds 16 Feb. 2008
Verslag gelezen: 142
Totaal aantal bezoekers 32912

Voorgaande reizen:

02 Januari 2009 - 31 Juli 2009

Vrijwilligerswerk doen in Letland

Landen bezocht: