6, 7 en 8 januari 2009 - Reisverslag uit Sigulda, Letland van Maaike Metsje Visser - WaarBenJij.nu 6, 7 en 8 januari 2009 - Reisverslag uit Sigulda, Letland van Maaike Metsje Visser - WaarBenJij.nu

6, 7 en 8 januari 2009

Door: Maaike Metsje

Blijf op de hoogte en volg Maaike Metsje

08 Januari 2009 | Letland, Sigulda

Dinsdag
Mijn dag begon leuk,ik had meerdere dingen te doen en achteraf bleek het te veel. Ik kreeg ontzettend veel informatie en moest praten over allerlei onderwerpen en ik kreeg ook nog voor het eerst 2 uren Letse les. Aan het eind was ik errrg moe..
Bij een van de laatste kennismakingen (een vrouw met een lichamelijk gehandicapte dochter, bij wie ik straks een paar dagen in de week langskom) kreeg ik het mob nummer van een andere vrijwilliger en ze belde 'm ook gelijk, zelf wist ik echt niet wat ik moest zeggen omdat ik me zo moe voelde. De jongen vertelde dat hij vanavond nog met wat andere vrijwilligers zou afspreken. Ik ben d'r toch maar heen gegaan omdat het een goeie kans was om andere vrijwilligers te ontmoeten en dat heeft ook erg goed geholpen. Ik voelde me beter en blij en vergat dat ik eerst super moe was.


Woe. Vanochtend was ik wat zenuwachtig omdat ik voor het eerst alleen boodschappen moest doen (omdat ik een aantal dingen niet meer in huis had) en omdat ik voor het eerst alleen naar het gezin zou gaan lopen...
Met een woordenboekje ben ik naar de supermarkt gegaan. Ik had al gekeken hoe ik goeiedag moest zeggen en hoe ik er voor moest zorgen dat ik een stempel op m’ bon zou krijgen. Het ging me allemaal goed af.
Ik zei goeiedag in het Lets: 'Labien' en wees naar m’ n vorige bonnetje waarop een stempel stond en ze begreep me meteen dus ik zei 'Paldies' (bedankt). Om naar het gezin te lopen doe ik er min. 30 min over als de sneeuw een beetje plat ligt. Was erg leuk om daar weer naar toe te gaan alleen weet ik dan nooit hoe ik me dan moet opstellen en wat ik allemaal kan zeggen.

Donderdag. Ik heb gister met een meisje, ook een vrijwilliger gepraat en die heeft me uitgenodigd om mee te gaan naar een aerobic les waar zij volgens mij elke week naar toe gaan. Ik ben benieuwd...
Verder werd ik vandaag weer zo raar wakker, niet echt een blij gevoel, ik denk een wat eenzaam en wat verdrietig gevoel. Ik hoop dat het wat ligt aan hoe de bank/bed staat omdat ik elke dag wakker wordt en naar een grote lege muur moet kijken. Ik heb het gelijk aan de andere kant gezet en hoop dat ik nu elke dag wat blijer wakker wordt.
En nog even doorbijten want vanaf zaterdag/zondag is Laura, mijn huisgenoot er weer. Ze was eerst ziek waardoor ik de eerste week alleen in het huis was.

Tot gauw!

xx- Maaike Metsje

  • 09 Januari 2009 - 10:15

    Janet:

    Hai lieverd!
    Fijn dat je wat meer contact krijgt met andere vrijwilligers. Alleen is maar alleen! Ik ben erg benieuwd hoe de aerobic was!
    xx mem

  • 09 Januari 2009 - 10:52

    Maaike Metsje Visser:

    ik kan op dit moment m'n mailbox niet openen...
    Aerobic was errg leuk, spierpijn en heb learares veel na gedaan, want ik verstond haar niet.

  • 09 Januari 2009 - 16:55

    Oreane:

    Hee die Maaike!

    Wat een mooie foto's allemaal! Het is hier ook behoorlijk koud maar vergeleken met alle sneeuw pakketten die jij laat zien valt het ook wel weer mee. Ik hoop dat je een hele mooie tijd hebt en ik benieuwd naar je berichtjes. Het zal vast wel even wennen zijn in het begin en misschien moet je nog een paar keer de bank verschuiven tot dat je je helemaal thuis voelt maar ik zie t helemaal goed komen! Geniet ervan.

    liefs Oreane

  • 09 Januari 2009 - 18:48

    Geert:

    Ho Maake Metsje,

    Jj n Letland en k zt nu n Turkje. Het s her moo weer; koud maar een strak blauwe lucht. Ik voel me weer helemaal thus en dus prma en hoop dat jj je ook snel een beetje thus voelt. Als k ze hoeveel ntateven je hebt genomen denk k dat dat prma zal lukken. Volgende week vleg k naar Zud Afrka om daar een maandje te werken. Ik zal je dan eens een warm bercht sturen msschen helpt dat.

    Groetjes geert

  • 10 Januari 2009 - 16:31

    Maaike Metsje Visser:

    ooo ik ben jaloers...mooi en warm weer:D is hier erg glad, heeft helaas op vrijdag geregend en is wat minder koud

  • 11 Januari 2009 - 19:28

    Erik En Rini:

    Hoi Maaike Metsje,
    wat spannend allemaal, dat is nog eens andere koek dan Londen, een andere taal, andere gewoontes, leuk om zo je ervaringen te lezen.
    Nog steeds koud in Nederland. Niels en gezin zijn ook weer thuis van + 35 naar -5 graden da's is ook niet niks he?
    We hopen voor jou dat je spoedig je draai kunt vinden, dag meissie, Erik en Rini

  • 14 Januari 2009 - 14:01

    Niels:

    ik heb hem gevonden!! leuk, nu kan ik een beetje op de hoogte blijven. veel plezier daar en tot krabbels, mails, blogs enz enz
    xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Maaike Metsje

Ik ga naar het plaatsje, Sigulda, dat ligt ongeveer een uur van Riga. Ik ga daar werken in een dagcentrum met kinderen met een beperking. Mijn taken daar zij uitlopend. Ik ga mee helpen met een creatieve activiteiten, moet presenaties geven over typisch Nederlandse dingen, helpen met gymnastiek, in de zomer meehelpen met het organiseren van zomerkampen, meehelpen zoeken naar sponsers etc.

Actief sinds 16 Feb. 2008
Verslag gelezen: 169
Totaal aantal bezoekers 32910

Voorgaande reizen:

02 Januari 2009 - 31 Juli 2009

Vrijwilligerswerk doen in Letland

Landen bezocht: