Een leuke week achter de rug - Reisverslag uit Sigulda, Letland van Maaike Metsje Visser - WaarBenJij.nu Een leuke week achter de rug - Reisverslag uit Sigulda, Letland van Maaike Metsje Visser - WaarBenJij.nu

Een leuke week achter de rug

Door: Maaike Metsje

Blijf op de hoogte en volg Maaike Metsje

14 Januari 2009 | Letland, Sigulda


Ik heb al weer veel dingen mee gemaakt. Om iedereen te veel leeswerk te besparen en mij het typwerk maak ik dit keer een kort berichtje.

Aerobicles was errrg leuk, grappig en ik verstond er eigenlijk niks van wat de lerares zei.
Door de oefeningen, danspassen na te doen begreep ik er meer van.
Ik moet eerlijk zeggen dat het best wel pittig was, want na een week heb ik er nog steeds last van, maar nu nog maar een klein beetje:P De volgende dag (vrijdag 9 januari) zou ik met dezelfde vrienden naar Riga gaan om wat belangrijke dingen te kopen (warme, waterdichte schoenen), maar dat is helaas niet door gegaan. In plaats daarvan ben ik uitgenodigd om naar een feestje van een vriend van mij te gaan waar later nog meer vrijwilligers en vrienden zouden komen. Werd uiteindelijk erg gezellig, we zijn laat begonnen met eten en we begonnen met bier en later zijn we overgegaan op vodka en nog een of andere Turkse drank!:D
Die nacht ben ik niet naar huis gegaan, vooral omdat het in die week had geregend en het nog super glad was. Zag ik me liever met andere vrijwilligers in een kleine kamer slapen dan 10 keer hard op de grond vallen!:D haha
Uitslapen was die zaterdag niet voor ons bedoeld want we gingen naar een georganiseerd feest waar een vrijwilliger werkt. Op dat feest kwamen er onder andere oudere dames die typisch Letse dans gingen dansen, en de eigen groep van de vrijwilligers gingen ook dansen maar ook toneelstukjes doen. Was laat afgelopen. Helaas kon ik daardoor niet naar een feestje van een Nederlandse vrijwilliger gaan, dat is nl. een eindje reizen. Was aan de ene kant goed dat ik dit keer thuis bleef want de volgende dag ontmoette ik mijn huisgenoot Laura voor het eerst.
Deze week ga ik voor het eerst naar de on-arrivel training (4 dagen) en zal ik nog meer vrijwilligers ontmoeten.
Helaas heb ik gister de school niet kunnen bezoeken maar wel de danstherapie waar ik straks elke week naar toe ga. Daar komen kinderen met of zonder een beperking naar toe samen met hun ouders en samen gaan ze dan dansen.
Ook hebben ze nu en dan een optreden en daar mag ik ook aan mee doen!:D Yeeaah
Inmiddels heb ik Eeltse, de enige andere Nederlandse vrijwilliger wel ontmoet!

Op dit moment, eigenlijk sinds Laura er is, gaat het beter. Alleen heb ik nog af en toe van die stomme pieker momenten, maar van m'n mem heb ik nu piekertips gekregen:D haha hopen dat het gaat helpen! maar het zal blijven wennen, puur eigenlijk omdat ik de taal niet ken.


  • 16 Januari 2009 - 11:17

    Willem En Jannie:

    Hoi Maailke Metsje,
    Ik weet zeker dat het nu Laura er is vast veel gezelliger voor je wordt ennnu dus niet meer piekeren, liefs vanuit Workum

  • 17 Januari 2009 - 10:27

    Geert:

    Hoi Maaike Metsje,

    Als ik lees wat je de afgelopen week weer allemaal gedaan hebt zou ik bijna denken dat jij je bevindt in een grote internationale stad en niet in Sigulda, een provinciestad in Letland. Ik kan me heel goed voorstellen dat het al met al een hele verandering is maar weet zeker dat je je daar over een paar weken helemaal thuis voelt. We zijn nog steeds van plan je kant op te komen maar het is moeilijk om op dit moment hierop een positief antwoord te geven. Ik was deze week in Turkije en vlieg morgen alweer door naar Zuid Afrika. Nieuw is dat ik waarschijnlijk de rest van het jaar in Roemenie zal gaan werken. Dat brengt me natuurlijk niet dichter bij Letland maar wie weet lukt het toch nog als Rita en Nienke vanuit Nederland vliegen en ik vanuit Boekarest die kant op kom. Ik heb het idee nog niet uit m'n hhofd gezet.

    Nu MM ik zal je in ZA niet vergeten. het allerbeste en ik wacht je nieuwe berichten weer af. Groetjes en een dikke zoen van geert

  • 17 Januari 2009 - 12:36

    Rini:

    Wat een feestjes, lekker en goed wat afleiding. Geniet er maar van. Hoe is Laura? Ook aardig? Sneeuwt het nog steeds bij jullie? Hier is de ijspret jammergenoeg voorbij,de kleintjes hebben veel op het ijs gestaan.Het REGENT hier nu al de hele dag. Toch gaat Erik zo zijn rondje lopen. Gelukkig lukt dat weer, hij had zich zondag net voor de start van de halve marathon van Egmond verrekt, kon geen stap meer lopen, heel veel pijn. Maar elke dag werd de pijn minder en nu waagt hij het er weer op (ondanks de regen).
    nu grietepiet we kijken weer uit naar de volgende verhalen.
    kusje Erik en Rini

  • 19 Januari 2009 - 09:30

    Maaike Metsje Visser:

    Heeeey allemaal, bedankt voor de leuke reacties!:D
    Gaat goed alleen net 4 zware dagen achter de rug, on-arrival trainig gehad. Allemaal informatie in het engels gekregen:D

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Maaike Metsje

Ik ga naar het plaatsje, Sigulda, dat ligt ongeveer een uur van Riga. Ik ga daar werken in een dagcentrum met kinderen met een beperking. Mijn taken daar zij uitlopend. Ik ga mee helpen met een creatieve activiteiten, moet presenaties geven over typisch Nederlandse dingen, helpen met gymnastiek, in de zomer meehelpen met het organiseren van zomerkampen, meehelpen zoeken naar sponsers etc.

Actief sinds 16 Feb. 2008
Verslag gelezen: 171
Totaal aantal bezoekers 33157

Voorgaande reizen:

02 Januari 2009 - 31 Juli 2009

Vrijwilligerswerk doen in Letland

Landen bezocht: