Sveika!:D - Reisverslag uit Sigulda, Letland van Maaike Metsje Visser - WaarBenJij.nu Sveika!:D - Reisverslag uit Sigulda, Letland van Maaike Metsje Visser - WaarBenJij.nu

Sveika!:D

Door: Maaike Metsje

Blijf op de hoogte en volg Maaike Metsje

19 Januari 2009 | Letland, Sigulda


Hallo Allemaal,

Uuuhhm waar moet ik mee beginnen.
Donderdag moest ik vroeg (om 6 uur, mijn tijd) opstaan om voor 4 dagen naar een on-arrival training te gaan. De eerste reactie van mijn mentor en mij over het huis waar we verbleven was… het huis van scary movie. Stom genoeg heb ik niet van het hele huis een foto gemaakt. Het hotel zag er van binnen mooi en oud uit.
Voor we zouden beginnen met de opening konden we al een beetje met elkaar kennismaken. Het schema zag er vol uit en dat was het ook. Tijdens de training moest er voor een aantal mentoren worden vertaald omdat ze geen of nauwelijks engels konden praten en verstaan. Iedereen was erg aardig, al konden we elkaar soms niet verstaan, met of zonder tolk ging het prima!
Voor mij was het op laatst wel wat zwaar omdat ik zoveel informatie en dingen in het engels moest onthouden en leren. De rest kon soms even in een andere taal communiceren (Russisch, Lets, Duits en Turks), ik moest alles in het engels vragen en had dus niet iemand die Nederlands kon praten…
Ik was vandaag erg blij (maandag 19 Januari) dat ik uit kon slapen en rustig aan kon doen.
Vandaag zal ik weer naar de danstherapie gaan, ik heb er errg zin in! Om de Letse dans te leren enzoo:D
Morgen zal ik voor het eerst naar de school gaan en heb ik weer Letse les. Ik moet er zelf nog meer aan werken. Ik doe er helaas zelf niet zoveel aan. Stom, maar ik heb de laatste tijd veel leuke dingen gedaan. Ik wil er ook gelijk verandering in brengen en elke dag wat woordjes leren, want nu voel ik me nog vaak wat machteloos en dat wil ik niet meer. Ik wil ook wat meer kunnen zeggen, nog meer belangrijke dingen.
Verder ga ik misschien nog naar Nicolai (het meisje waar ik straks meerdere keren in de week naar toe zal gaan) En ik heb een leuk weekend in het vooruitzicht. Ik ga met de vrijwilligers die ik tijdens de on-arrival training heb ontmoet uit in Riga! Eindelijk:d
In die andere dagen mochten we geen drank drinken in het hotel omdat het van een christelijke organisatie/kerk was. We gaan naar een club/pub waar alle vrijwilligers uitgaan. Ik ben benieuwd. Ooo en ik ga vrijdag al naar Aja (komt uit Slovenie) toe.

Tot gauw!

xxx- Maaike Metsje

  • 19 Januari 2009 - 18:39

    Maaike Metsje Visser:

    de foto waar ik nog met een iemand op sta( allebei bloemetjes) is mijn mentor, Ginta heet. Ze is 2 jaar ouder dan mij.

  • 19 Januari 2009 - 20:21

    Minke:

    Hoi leave!

    Haha Ligrettooo, kinst dat nog fan Frankryk mei Wieke en my? Hoefden se dei de spelregels tenminste net ut te lezen yn 't engels/lets/russisch :p
    Ik sjoch al dast hiel wat leuke dingen op it programma stean hast, leuk! En de taal komt fansels wol faam! Blieuwst der nog wol even dus genoch tiid om wurdsjes te leren!

    Dikke smaktut!
    Minke

  • 25 Januari 2009 - 17:52

    Rini:

    hoi Maaike Metsje,
    leuk je verhalen, wij hebben niet zo veel nieuws, alleen dat Lucas gister alweer 8 jaar is geworden en dat het erg gezellig was. Het weekend is bijna voorbij, was het leuk in Riga? Ga maar lekker door met plezier maken, dag, xxx Erik en Rini

  • 25 Januari 2009 - 21:04

    Willem En Jannie:

    Zo te zien, lezen vermaak je je wel.
    Het is idd wel erg makkelijk als je ook wat meer woordjes in het Lets kent, liefs Willem en Jannie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Maaike Metsje

Ik ga naar het plaatsje, Sigulda, dat ligt ongeveer een uur van Riga. Ik ga daar werken in een dagcentrum met kinderen met een beperking. Mijn taken daar zij uitlopend. Ik ga mee helpen met een creatieve activiteiten, moet presenaties geven over typisch Nederlandse dingen, helpen met gymnastiek, in de zomer meehelpen met het organiseren van zomerkampen, meehelpen zoeken naar sponsers etc.

Actief sinds 16 Feb. 2008
Verslag gelezen: 201
Totaal aantal bezoekers 32910

Voorgaande reizen:

02 Januari 2009 - 31 Juli 2009

Vrijwilligerswerk doen in Letland

Landen bezocht: