Beste trouwe bloglezers:) - Reisverslag uit Sigulda, Letland van Maaike Metsje Visser - WaarBenJij.nu Beste trouwe bloglezers:) - Reisverslag uit Sigulda, Letland van Maaike Metsje Visser - WaarBenJij.nu

Beste trouwe bloglezers:)

Door: Maaike Metsje

Blijf op de hoogte en volg Maaike Metsje

05 Maart 2009 | Letland, Sigulda

Voor m'n trouwe bloglezers heb ik een nieuwe blog gemaakt voor de avonturen die ik allemaal beleef in Letland.
Ik heb in de afgelopen weken al heel wat gedaan en beleefd.
2 weken geleden was het al weer voor het laatst dat ik lang moest reizen om naar een feestje te kunnen gaan en de volgende dag wat brakjes (elke keer korte nacht, niet iedereen wil bij de feestjes niet al te laat slapen, helaas..) weer een lange tocht moest maken. Dit keer had ik een verhuisparty, waar we net als anders wat eten gaan maken, gezellig praten en drinken. Je hebt eigenlijk altijd 2 groepen, 1 groep (waar ik in zit) die als eerste naar bed gaan en de 2e groep die eigenlijk nog maar net beginnen als wij naar bed gaan.
Ik heb onder andere meerdere keren hutspot en appeltaart gemaakt. De eerste keer moest ik even oefenen....hoe het ook al weer was:$
En de andere keer (27 Januari) had ik met mij d'r bij voor totaal 12 man gekookt. Was behoorlijk veel. Ze vonden de appeltaart errrrrrrg lekker. Er was zelfs een vrijwilliger die om het recept van de appeltaart vroeg.
En vorige week vrijdag, had ik voor meerdere vrienden gekookt omdat m'n huisgenoot een presentatie had over haar EVS in Letland en het ons een erg leuk idee leek dat ik wat lekkere Hollandse gerechten zou klaar maken.
We dachten in het begin dat er totaal 4 man zou zijn, later 8 maar het werd op het laatst 12 man. Ze kwamen ietsje later dan we dachten, we dachten op het laatst na heen en weer te hebben gebeld dat ze niet meer zouden komen. Dus waren mijn huisgenoot, Laura en ik...wat boos en hadden we elke een stuk appeltaart genomen met slagroom. Wat erg leuk was en we waren net op tijd klaar:d hahah want om 10 uur 's avonds kwamen ze aan. We hebben toen lekker gegeten, gedronken en gepraat. Het was jammer genoeg wel de laatste keer dat ik 2 vrienden zou zien want alweer gingen 2 weer naar huis. Hun plan was om de hele nacht op te blijven omdat ze volgende dag vroeg van bed af moesten gaan en van Sigulda naar Frankrijk met het openbare vervoer zouden gaan. Leek hun wel leuk:d hahaha
Omdat ik genoeg van het opblijven had en geen zin had en ik me al voor kon stellen hoe het de volgende ochtend zou zijn, ben ik samen met Laura thuis gebleven en we hebben allebei in onze eigen bed geslapen. De volgende hoor ik van een vriend van mij, Filip dat het natuurlijk wat emotioneel was en dat ze bijna de hele nacht waren opgebleven.
Afgelopen weekend was een ideaal weekend, geen party, in eigen bed slapen en geen drank. Ik heb er van genoten:d haha Ik ben op zaterdag samen met Filip naar Riga gegaan en we zijn door het oude gedeelte van Riga heen gelopen. We hebben een aantal foto's gemaakt, kort een museum bezocht ( het museum ging haast dicht....:S) en lekker regelmatig een koffie pauze gemaakt. Om de dag goed af te kunnen sluiten zijn we met een spontaan idee gekomen om naar de bios te gaan,'Doubt'.
Voor het eerst kon ik zondag heel veel doen en met heel veel vrienden en familie door de koptelefoon praten zonder te worden gestoord, heeeerlijk!
En de week tot nu was goed, wel vermoeiend ( het werken met het meisje wordt wat intensiever sinds de afgelopen weken), het is wel wat minder vermoeiend dan eerst. Ik raak er steeds meer aan gewend aan wat voor oefeningen we moeten doen.
Dinsdag was Laura jarig en voor haar verjaardag had ik meerdere taartjes gehaald met magie kaarsjes. Het bleken dan ook echte magie kaarsjes te zijn want elke keer als je ze uit wou blazen gingen ze weer aan.... was in het begin grappig maar daarna mochten ze van mij wel weer uit.
Na onze werk zijn we totaal met 4 man in Riga uit eten geweest in een Italiaanse restaurant en heb ik sinds eeuwen geleden een pizza kunnen eten.
Ik heb voor morgen en het weekend een leuk vooruitzicht, want ik ga samen met Filip met de bus van Riga naar Tallin om daar het hele weekend te blijven en opnieuw (voor mij de 2e keer maar voor Filip de 1e keer) van Tallinn te kunnen genieten. Ik heb er zin in en zal dit keer met opgeladen camera heel veel foto's gaan maken. Doeeeeeeeeeeeeeeeeeeg xxx Maaike Metsje


  • 05 Maart 2009 - 14:33

    Geert:

    Lieve MM,

    We worden zo langzamerhand stinkend jaloers op je met al die feestjes en die drank. Gelukkig eten jullie daar ook veel hutspot en daar ben ik nu weer niet dol op. Wie is nu eigenlijk die Philip? Is dat de rechtse of de middelste op foto IMG0612?
    Ik hoor het nog wel. Buiten miezert het, ja dat is het weer van maart.
    Een dikke kus van geert

  • 05 Maart 2009 - 14:50

    Maaike Metsje Visser:

    van geen beide:d hahaha
    Op de foto waar hij zelf ook een foto aan het maken is. Hoe gaat het met ome Geert?

  • 10 Maart 2009 - 14:20

    Rini:

    Hoi Maaike Metsje, wij zijn ook weer thuis na onze zalige reis naar Zanzibar, het weer was verrukkelijk, het zeewater helaas ook (40 o) Gelukkig was dat 's morgens wel wat frisser, verder een reis met veel lopen langs het strand, schelpen rapen, leuke ontmoetingen, lekker varen, lekker eten en drinken. In Nederland is het voorjaar in aantocht maar toch nog erg koud na Zanzibar. Fijn dat je het zo naar je zin hebt, houden zo, okee!! Liefs Erik en Rini

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Maaike Metsje

Ik ga naar het plaatsje, Sigulda, dat ligt ongeveer een uur van Riga. Ik ga daar werken in een dagcentrum met kinderen met een beperking. Mijn taken daar zij uitlopend. Ik ga mee helpen met een creatieve activiteiten, moet presenaties geven over typisch Nederlandse dingen, helpen met gymnastiek, in de zomer meehelpen met het organiseren van zomerkampen, meehelpen zoeken naar sponsers etc.

Actief sinds 16 Feb. 2008
Verslag gelezen: 176
Totaal aantal bezoekers 32909

Voorgaande reizen:

02 Januari 2009 - 31 Juli 2009

Vrijwilligerswerk doen in Letland

Landen bezocht: