Ja...alweer Tallinnn:D:P - Reisverslag uit Tallinn, Estland van Maaike Metsje Visser - WaarBenJij.nu Ja...alweer Tallinnn:D:P - Reisverslag uit Tallinn, Estland van Maaike Metsje Visser - WaarBenJij.nu

Ja...alweer Tallinnn:D:P

Door: Maaike Metsje

Blijf op de hoogte en volg Maaike Metsje

13 Maart 2009 | Estland, Tallinn


Afgelopen weekend ben ik dus met een vriend van mij, Filip, naar Tallin geweest.
Ik denk dat we het goede weekend uit hadden gekozen; in de dagen dat we daar zijn geweest was het erg mooi weer, scheen de zon en was het niet al te koud. Alleen de laatste nacht dat we in Tallin waren en de dag dat we weg moesten gaan was het koud en begon het te sneeuwen.
We zijn op zaterdag aangekomen in Tallin. Eerst konden we onze slaapplek niet vinden maar na zowat een uur rond te hebben gelopen hadden we het gevonden.
We sliepen bij dezelfde mensen waar ik een tijdje terug met een groep vriendinnen had geslapen. Wat we eigenlijk op zaterdag en zondag hebben gedaan was rondlopen, meerdere keren koffiepauzes houden. Was erggg lekker en leuk om te doen. Zondag konden we door het mooie weer buiten zitten en beetje hopen dat je klein beetje bruin zou worden:P Zaterdag hebben we bij onze slaapplek warm gegeten, was erg leuk en gezellig. Soep en pannenkoeken (hartige en zoete) gegeten en daarna met z'n allen op een scherm naar een film gekeken.
Zondag hebben we een lange, lange, lange:D wandeling gemaakt, alleen om maar even van dichtbij de zee te kunnen zien. Helaas geen restaurant waar we wat langer van de zee konden genieten. En omdat we geen ontbijt hadden gehad zijn we weer verder gelopen naar een restaurant (wat erg goedkoop is) waar we een pannenkoek hebben gegeten, ze maken een hele dikke, volgens mij zijn het meerdere maar al heb je dus heeel erg trek je wordt na zo'n pannenkoek altijd erg vol.
Terugweg was ik niet fit en was ik dus niet zo spraakzaam in die 4 en half uurtjes in de bus. Afgelopen woensdag ben ik voor de 3e keer naar de film in Riga geweest, dit keer was de film 'Slumdog Millionaire'. Een goede film, zet je aan het denken.
Voor de rest was mijn werkweek kort, vandaag hoefde ik niet te werken en dus heb ik deze week 3 dagen gewerkt. Voor het eerst weet ik niet wat ik zal gaan doen. Ik heb meerdere keuzes wat ik kan gaan doen. Uit in Riga, naar een feestje, thuis blijven (wordt 'm niet, maar het kan), ik kan zaterdag thuis slapen of ergens....er zijn dus meerdere mogelijkheden.
En over 2 weken komt Jurjen mijn kant op. Ik heb er erg zin in en ook zin in de Nederlandse dingetjes:d

Ata (Goodbye),
Maaike:D

  • 13 Maart 2009 - 19:34

    Geert:

    Hoi MM,

    Snel even een reactie op je bericht want ik ben nog niet helemaal klaar met m'n werk en we willen ook vanavond naar de bioscoop (Filmhuis). Het werk in Roemenie gaat niet door dus wie weet komen we nog wel even een lang weekend langs want je hebt ons met al die leuke verhalen wel enthousiast gemaakt. We zijn hier natuurlijk wel een beetje nieuwsgierig naar die Filip. Is dat nu een vriend of een vriendje? Grapje. Nu MM geniet er maar van, van die pannenkoeken? of van?

    Een heel fijn weekend. Hier heeft de zon de hele dag geschenen.

  • 13 Maart 2009 - 20:39

    Maaike Metsje Visser:

    hahaha nee:D het is niet mij vriendje ome Geert!:D

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Maaike Metsje

Ik ga naar het plaatsje, Sigulda, dat ligt ongeveer een uur van Riga. Ik ga daar werken in een dagcentrum met kinderen met een beperking. Mijn taken daar zij uitlopend. Ik ga mee helpen met een creatieve activiteiten, moet presenaties geven over typisch Nederlandse dingen, helpen met gymnastiek, in de zomer meehelpen met het organiseren van zomerkampen, meehelpen zoeken naar sponsers etc.

Actief sinds 16 Feb. 2008
Verslag gelezen: 172
Totaal aantal bezoekers 32912

Voorgaande reizen:

02 Januari 2009 - 31 Juli 2009

Vrijwilligerswerk doen in Letland

Landen bezocht: